język_Migowy Szkoła Nekla BIP Szkoła Nekla
youtube Zespół Szkół w Nekli twitter Zespół Szkół w Nekli Szkolna Stacja Meteorologiczna - Zespół Szkół w Nekli

Nasza strona została odwiedzona 9603821 razy.

Zespół Szkół w Nekli    
  • Slajd 2
  • Slajd 1
Zespół Szkół w Nekli    
| środa 8 maja | 11:05:31
  • pogoda nekla
  • stacja meteo nekla
| środa 8 maja | 11:05:31

Dziś są imieniny: Stanislawa, Lizy, Wiktora

Do zakończenia roku szkolnego pozostało:

  • laboratoria przyszłości
  • Gsuite
  • Ucz się 1
  • Uczę się

Artykuły / "Myśleć i działać kreatywnie" - krótka relacja

dodane w piątek 7 października 2022 r., przez Marek Wasiak

Kolejny dzień realizacji innowacji „Myśleć i działać kreatywnie” w czasie której uczniowie korzystają z nowych rozwiązań. Poniżej przedstawiamy, krótką relację z poszczególnych przedmiotów.

Na lekcjach języka angielskiego uczniowie mieli okazję zrobić powtórzenie materiału w zupełnie inny sposób. Na pierwszej lekcji stworzyliśmy padlet do powtórki słownictwa - jeśli chcecie zobaczyć efekt zapraszamy, link poniżej. Na drugiej lekcji powtórzyliśmy gramatykę korzystając z kilku zadań online, na których można było zmierzyć się z zdaniami w czasie Present Simple i Continuous. Choć nie były to łatwe zadania czas upłynął bardzo szybko.

https://padlet.com/okopowska/snxpcbxdyn84s20e

W czasie lekcji języka polskiego uczniowie  wykorzystywali narzędzia Google dostępne na platformie Classroom. Tworzono Formularze, gdzie udzielano dłuższych odpowiedzi na pytania do omawianego tekstu literackiego oraz następnie odsyłane były one do nauczyciela. Przy pomoc tablicy Jamboard, uczniowie zajmowali się filozoficznymi aforyzmami oraz sporządzali notatki z lekcji (w formie elektronicznej).

Ponadto wykorzystano inne narzędzia dostępne w zasobach sieci: interaktywną prezentację stworzoną w genial.ly oraz padlet.com (tablica interaktywna, na której zostały zamieszczone najważniejsze ogniwa lekcji poświęconej omawianiu tekstu poetyckiego; do wyżej wymienionej tablicy podpięte zostały m.in. linki: jeden odsyłający do recytacji omawianego wiersza, a drugi przekierowujący na stronę Encyklopedii PWN; uczniowie mieli możliwość zamieszczania komentarzy do lekcji).

Na lekcji techniki uczniów odwiedził Pan Krzysztof Kurzawa, który w bardzo przejrzysty i interesujący sposób opowiadał o pracy inżyniera różnych specjalności. Uczniowie dowiedzieli się, jak tworzy się plany domów, instalacje, buduje fabryki. Pan Krzysztof zachęcał do zdobywania wiedzy matematycznej, która umożliwia rozwój w tym kierunku i zdobywanie kwalifikacji. Do prezentacji wykorzystano Google Meet.

Podczas lekcji muzyki uczniowie śpiewali piosenkę "Szary świat". Młodzież samodzielnie wyszukiwała informacje o zespole "Kwiat jabłoni", w którego repertuarze jest ta piosenka. Następnie wyszukiwano informacje o swoich ulubionych zespołach, tworząc własne prezentacje.

W czasie lekcji biologii, uczniowie powtarzali i utrwalali dział „Świat zwierząt” wykorzystując "Formularz Google- quiz.

Uczniowie w czasie zajęć religii, zapoznawali się z aplikacją "Pismo Święte", uczyli się obsługi i możliwości jakie stwarza. Kolejna lekcja to połączenie zadania z podręcznika z wykorzystaniem Classrooma i aplikacji. Wykonanie zadania, w którym trzeba było uzupełnić wszystkie tajemnice różańca świętego (wykorzystanie informacji z internetu). Wykonanie zadania: fragment Ewangelii Łukasza 1, 26-28 (Zwiastowanie Maryji - jedna z tajemnic różańca) odnaleźć przez aplikację "Pismo Święte", odczytać dany fragment, a następnie zilustrować dowolną grafiką tematyczną znalezioną w internecie i przesłać gotowe zadanie na Classroom.

Uczniowie podczas lekcji informatyki stali się poszukiwaczami i zdobywcami wiedzy dotyczącej chrombooków. a następnie stworzyli notatki online, wykorzystując wirtualną tablicę.

W  aplikacji "Google" Jamboard tworzyli krótką notatkę. Notatka zawierała odpowiedzi, na cztery pytania :

Jaka jest różnica między laptopem, a Chrombookiem?

Jaki system operacyjny działa na Chromebooku?

Jak uruchomić Chromebooka?

Co podoba mi się w Chrombooku?

Na lekcji geografii uczniowie korzystali z aplikacji GeoGuessr, w której mogli odgadywać położenie miejsc zaprezentowanych na obrazach z Google Street View. Pozwoliło to uczniom zaznajomić się z krajobrazami różnych miejsc na świecie.

Drugą aplikacją wykorzystaną na lekcji była Seterra, umożliwiła ona zlokalizowanie państw oraz obiektów fizycznogeograficznych na mapie Europy. Dzięki informacjom przedstawionym w formie gry, uczniom łatwiej zapamiętywać zdobytą wiedzę.

 

Już wkrótce kolejne relacje z przebiegu innowacji.

Galeria zdjęć: "Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja

"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 1/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 2/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 3/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 4/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 5/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 6/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 7/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 8/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 9/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 10/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 11/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 12/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 13/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 14/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 15/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 16/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 17/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 18/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 19/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 20/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 21/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 22/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 23/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 24/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 25/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 26/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 27/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 28/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 29/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 30/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 31/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 32/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 33/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 34/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 35/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 36/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 37/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 38/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 39/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 40/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 41/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 42/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 43/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 44/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 45/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 46/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 47/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 48/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 49/50
"Myśleć i działać kreatywnie" - króka relacja  - Zdjęcie: 50/50
© Copyright 2024 Zespół Szkół w Nekli
stopka strony - Szkoła w Nekli